F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg under maj 2010

Av Tilda - 31 maj 2010 20:06

Tjohopp! Nu har jag varit på uteritt;) Väldigt härligt. Hade Love ett litet russto på 10 år. Även mamma till Star. Har ridit henne innan och är den mest envisa hästen jag har suttit på! Hon ger sig inte i första tagen den  Hon är rolig att rida på, förutom när vi ska hoppa. Vi skulle hoppa stockar och sånt som var i hagen, fast det ville jag inte. Jo, bara lågt typ 40. Bara för att hon vägrar och är inte så duktig i hoppning. Jag hoppade väldigt lågt, men om man inte har en häst som man känner sig trygg med är det bättre att ta en låg höjd som man vet att man klarar av än en hög höjd som man är osäker på:) Hinner inte skriva. Fick 5 minuter vid datorn:(


Ha en bra kväll♥

Av Tilda - 31 maj 2010 14:47

Jag är en aning stressad just nu så jag hinner inte blogga just nu! Uteritt idag, nu får jag hoppas på att det blir Blomberg;) Skriver sen om jag har lust, har börjat spela sims3 igen så vi får se men jag tror att jag skriver sen:) Hittade lite kakor från hemkunskapen i fredags i mitt skåp, glömde dom där så nu ska jag mumsa i mig, dom var faktiskt godare nu  

Av Tilda - 30 maj 2010 14:44

Någon snäll person som kan gjöra reklam till min blogg???


Nu var man hemma efter tävlingen  Får väl säga att det gick bra för mig! Jag åkte inte av;) Emmi var så duktig, red fram själv och så. Hon som aldrig har hoppat innan. Innan ett hinder började hennes häst att galoppera och det har hon aldrig gjort innan. Sen hoppade hon i galopp också! Jag är så stolt över henne. Jag är fortfarande livrädd för Pontus men jag kom över hinderna utan problem. Han lyssnar väldigt mycket på ljud så jag var en aning orolig när publiken applåderade men ingenting hände som tur var:) Imorgon är det ridning, dubbellektion för vi ska ha uteritt. Bara inte jag får Pontus, då är jag död^^


Ha de bra!


<3

Av Tilda - 30 maj 2010 08:22

Nu vet jag inte vad jag vill! Jag ska snart iväg och tävla. Vad pinsamt att se pappa springa runder på blåbärshoppningen^^ Man får väl hoppas på att det går bra för både mig och Emmi   Men jag är livrädd för Pontus så jag vet inte hur det ska gå! Danmark tog ju ledningen igår men sen kom TYSKLAND och tog över hela skiten! Danmark kom ju 4:a men jag fattar inte hur grekland kan gå lite under Danmark. Danmark var ju helt klart bääst, fast Tyskland var väl lite bra;)


Skriver ett inlägg sen igen!

Av Tilda - 29 maj 2010 19:44

Har inget speciellt att hitta på just nu så jag tänkte att jag slänger in ett litet inlägg:P Ska tävla på Pontus imorgon, fast jag vill inte men mamma tycker att jag ska. Det är väl ingen tävling direkt mer en träning än en tävling   För alla er som ska titta på eurovision song contest i kväll, heja nu på Danmark!!! För er som inte vet var man kan titta på alla låtarna kommer en länk här under;)


ESC bidragen ikväll

Av Tilda - 29 maj 2010 10:16

Vaknade vid 9.00 Hade as roligt på klassfesten igår. Idag är det Eurovision Song Contest  Nån som ska se?? Synd att inte Anna gick vidare men hon var ju inte bra, orkar knappt höra hennes röst! Det hade gått bättre för Salem. Idag ska jag heja på Danmark, en skitbra låt också är det vårt grannland! Älskar fortfarande Alexander Rybaks Fairytale, den är skitbra . Har lite mycket att gjöra. Ska plugga sv-prov till på onsdag och försöka påbörja nästa veckans matte. Så jag tror inte att jag skriver mer idag. Ska försöka komma ut och jogga lite sen om det inte regnar. Det är nåt jag har längtat efter;) Jag ska se Eurovision idag, även om jag ska tävla imorgon men jag vet inte om jag avbokar.



Danmark 2010


Heejdå!



Av Tilda - 28 maj 2010 15:35

Hejsan! Idag var det utflykt med klassen till brandstationen för att lära sig ett & annat. Vi började med att cykla dit. Då var det molnigt men ganska skönt väder. När vi kom fram fick vi vänta ett tag innan en brandman kom. Under tiden hörde vi ett ambulanslarm. Fy vad vi blev rädda. Högt lät det också. Sen gick vi in och såg en film om "arbetet som brandman". Det var inte så mycke mer än bränder, nån som hade trillat ner i ett hål i isen och trafikolyckor och sånt. Lite tråkigt. Sen blev vi indelade i 2 grupper. Jag och min grupp skulle börja med att kolla på garaget med bilarna. Där kollade vi på ambulanserna och pratade utrustning och lite sånt. Sen kollade vi på brandbilarna. Då fick vi prova en hjälm. Den var inte som vanliga hjälmar, väldigt tung och speciell. Efter det bytade vi med andra gruppen och då fick vi kolla på brandbilden. Väldigt mycket saker man måste ha där. Jag som trodde att det räckte med vattenslang och brandsläckare. Tydligen hade jag fel...Vi fick även hålla i saxar som man klippte av tak på bilar med. Dom vägde typ 10 kg. Fy vad dom var tunga. Sen kom det roliga. Vi fick klättra upp och sitta i en brandbil. Det var riktigt häftigt. Det var så annorlunda och högt upp. Golvet var av någonting konsigt gummi. Det var lite läskigt ett tag. Sen gick vi ner på övningsfältet och kollade vad som händer om man har olja i kastrullen och häller på vatten, det var inte roligt! Hehe. Sen skulle vi få spruta ner dunkar med en vattenslang, den satt kopplad till en brandsläckare. Sen släckte vi en docka med brandfilt och så. Efter det var dagen slut. Inte riktigt men på brandstationen var det. När vi cyklade hem var det ösregn på schemat. När vi kom till skolan kunde jag knappt gå så våt jag var. Jag hade kunnat hoppa i en sjö och det hade varit varmt.


Senare idag blir det klassfest. Typiskt att inte Therese kommer. Det blir väl roligt endån. Ska bara tänka ut kläder och nån ögonskugga som kan bli bra till. Har oroat hela dagen för lille Blombergis, hoppas att det blir bättre! Är det nån som vet hur man redigerar omröstningen?? Blev bjuden på dop igår. Mitt kusinbarn. Då kanske dom gifter sig också, vem vet!


//Ha en bra dag♥

Av Tilda - 27 maj 2010 19:14

Nu har jag varit och ridit på älskling! Redan när jag kom in till honom i boxen kände jag att det var någonting som inte stod rätt till. Han var så hängig och nere...Det märktes klart och tydligt när jag red att han var inte sig själv. Tankarna far och flyger i huvudet, vad kan det vara??? Min ridlärare trodde att han hade fått fång. Tänk och han har fång, tänk om han ska dö! Tänk om min lille älskling ska behöva dö, bli avlivad  Nä, det får bara inte hända! Inte med min Blomberg iaf:( Vi får väl se om det har blivit bättre på måndag, då ska jag kanske rida på han! Ohh, jag är så himla orolig:(   Han var trött och ökade inte, var det jag som har gjort fel??? Nä, jag rider ju honom som vanligt! Vad som än händer så finns han endån kvar i mitt hjärta! You have a place in my ♥ lille polle, den bästa som finns i hela världen!


Mvh: En liten orolig Tilda

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards