F L E X I B I L I T Y

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Mina två goa sötnosar!

Av Tilda - 24 juni 2010 18:23

Äntligen hemma efter en hästig vecka;P Igår tävling + min otursdag! Idag var det att släppa hästarna på sommarbete och lite så   Igår var det inte bara tävling utan även min otursdag:( Det började med att jag hade gort Filippa fin iför tävlingen med glansspray och sånt. Jag gick ut ur spiltan och kom tillbaka eftten 15 minuter, då hade hon lagt sig ner och jag fick rykta igen:( Jag gick ut en stund till och när jag kom tillbaka hade hon en nybajsad fågelskit på ryggen. Jag fick ju ta bort den, sen gick jag ut en stund till. När jag kom tillbaka hade hon lagt sig ner i bajset och när hon väl reste sig hade hon en bajsfläck på baken. Detta var alltså precis innan tävlingen! Jag fick värsta paniken och visste inte vad jag skulle göra så jag tog schampo på en svamp och började gnugga. Det gick faktiskt bort   . Sen var det då tävlingen och allt gick helt perfekt:) Så go och snäll och sprang inte iväg med mig, jag hade full kontroll över henne! Sen mockade vi ut ALLA boxarna i stallet. Och det stank kiss och bajs där inne. Jag var tvungen att gå ut och få luft emellanåt fast om man var där inne hela tiden var det inte så farligt för då vänjer man sig:P När vi var färdiga med det gick vi och bäddade. När jag skulle ta min väska slog jag i mitt huvud i en soptunna. Det gorde väldigt ont...Sen var det dags för spökrunda men historien var inte läskig men jag ville inte gå den enån. Iaf i den historien berättade dom om hästar som gnäggade. När vi stod vid fönsteret och kollade när dom andra gick spökrundan hörde vi hästar som gnäggade. Vi blev livrädda och började skrika i rummet så när jag skulle springa till min sovsäck knockade jag huvudet i en person så nu har jag två bulor:( När vi skulle sova sen var jag lite skraj men jag somnade snabbt endån. Har bara sovit i 6 timmar så jag är astrött nu;D


Idag red vi gymkhana och min lilla tjej var superduktig. Älskar dig Filippa! Sen var det att ridas hästarna till sommarhagen där vi släppte dom på sommarbete. Filippa skulle gå någon annan stans med några andra hästar för där fanns inte plats till alla. Verkligen en skojig och hästig vecka;)


Love you all!


Bye!

 
 
Ingen bild

Maja

25 juni 2010 22:38

hihi du red Pluto
läs min blogg www.vkrk.blogg.se men det står typ inget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 14 september 2010 17:22

Såå!! Det här bloggen existerar inte längre:( Kanske att jag skriver då o då men just nu riktar jag mig till min "nya" blogg!!   tiildahansson.blogg.se   ...

Av Tilda - 14 september 2010 15:27


      

Av Tilda - 14 september 2010 15:19

Min blogg är kass!! Bloggplatsen är inge bra längre tycker jag... ...

Av Tilda - 12 september 2010 12:39

Måste säga att tävlingen gick super:D Star var jätteduktig och klarade ALLA hinder. Till och med dom "läskiga" titthinderna. Självklart fick vi en rosett och båda två var jättenöjda! Nixe däremot var lite spänd och nervös men det gick bra endån... In...

Av Tilda - 11 september 2010 14:16

Asså jag är en sjukt dålig bloggare!! I torsdags hade jag älskis. Så duktig han var:D Imorgon är det tävling, 40 på Star och 60 på Nixe... Jag vet att det är lite lågt men jag känner typ inte dom än... Och Blomberg får jag inte tävla på:(   ...

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Skapa flashcards