F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Tilda - 14 april 2010 15:54

Nu ska jag skriva lite om hästar och ponnyer. Jag vet inte hur många delar det kommer att bli men jag kan skriva när den sista delen kommer.


Hästar/Ponnyer: Hästar delas in i olika kategorier ex. A-ponny osv. Jag hade tänkt att börja med olika kategorier och sen ska jag skriva om olika aktiviteter.


Kategorier


A-ponny: upp till 107 cm. Kan användas som sällskapshäst och kan bli riden av små människor.


B-ponny: Från 107,1-130 cm. Kan användas till hoppning, dressyr och som sällskap(finns fler).


C-ponny: Från 130,1-140 cm. Kan användas till hoppning, dressyr, gymkhana(finns fler)


D-ponny: från 140,1-148 cm. Kan användas till hoppning, dressyr, terräng, fälttävlan och gymkhana.


Alla ponnyer som är över 148 räknas som hästar.


Hoppning: När man hoppar över hinder, bana.

Dressyr: När man gör ridvägar.

Gymkhana:När man ska ta saker från t.ex.marken och hoppa av och på hästen

Terräng: När man hoppar naturhinder ute i t.ex skogen.

Fälttävlan: När man gör både dressyr, hoppning och terräng.


Mer om detta med tävlingar och så kommer imorgon. Haa dee braa!  


Av Tilda - 14 april 2010 15:32

Heej! Idag var det skolan. Lika roligt som alla dagar(förutom träslöjd). Hade tänkt börja med hästar/ponnyer som jag skrev att jag skulle börja med igår! Så jag ska göra ett annat inlägg nu. Ha de braa!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards