F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Tilda - 20 april 2010 15:11

Heej! Nu ska jag skriva om hästens beteende. Altså kroppsspråket och hur man gör när hästen är arg och undvika olyckor med hästarna. Det har faktiskt med oss människor att göra. Hoppas att ni tycker det är roligt/bra att jag skriver om hästar/ponnyer.


Öronen frammåt: Är nyfiken och lyssnar

Öronen lite mittemellan: Är lite osäker på om det är någonting farligt.

Öronen bakåt: Är arg och kan bitas/sparkas.


Hästar gnäggar när de pratar. Och de har olika gnägg för vem dom pratar med. Dom kan fnysa för att atla om någonting för dom andra hästarna. Dom kan skria. Man kan se på hästens ögon, hals, svans och ben för att se på vilket humör de är på.

 Undvik olyckor

För att undvika olyckor bör du följa dom reglerna som finns i stallet. T.ex Att inte störaa hästen när den äter. Stallet är hästens hem. Ha hjälm på dig när du är inne hos hästen. Även om den är snäll så kan den sparka. Gå aldrig bakom en häst. Gå istället framför då den ser dig.


Nästa gång skriver jag om hur man ryktar. Kanske kommer det imogon  

Av Tilda - 20 april 2010 15:05

Halloj! Idag har det väl hänt en massa roliga saker. Tyvärr ingen ridning men på torsdag och på söndag för då är det tävling. Ska tävla 70 på Blomberg. Dagen började ganska bra, med nationella prov och så där. Sen var maten jätteäcklig och så men sen blev det bra igen. I slutet på dagen vid kl.13.00 hade vi idrott och då spelade vi innebandyturnering. Tur att mitt lag vann allt. Imorgon fyller pappa år. Ska ge han en liten sak men jag vet inte om han blir glad. Min bästis har flygit till Japan och hon kommer hem på Torsdag. Hoppas hon kommer hem, hon kanske inte gör det p.g.a "Askmolnet" Heejdå!!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards