F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg under april 2010

Av Tilda - 26 april 2010 19:24

Hallojj! Tillbaka efter en jobbig ridlektion! Jag hade ont i huvudet, allt gick åt skogen och mycket mer. Jag kände bara att jag ville hoppa av och gå min väg. Jag läntade tills lektionen är över. Märkestagning nästa vecka och jag kan inte ett skit för jag har inte fått pappret, hur ska det gå???  

Av Tilda - 25 april 2010 14:18

Heej! Jag kom 3:a i tävlingen! Äntligen är jag tillbaka från tävlingen och jag är STOLT SOM EN TUPP! Det var racerfart i den lilla pollen. Det var heelt underbart att sitta på hans rygg idag. Hoppade 70 på tävlingen och ett hinder på 80 på framhoppningen. Jag var yngst av alla som tävlade i LC (där jag tävlade) så jag är jätteglad. Imorgon blir det ju ridning igen!


Trevlig dag//Tilda  

Av Tilda - 25 april 2010 07:56

Hello! Gick upp ganska tidigt idag... Har faktiskt hunnit med en del! Snart är det dags och det börjar dra ihop sig. Är lite nervig men det går väl över sen. Det blir ännu värre när man kommer fram till stallet, det vill ja inte ens tänka på. Ska snart ge mig av till älsklingen Blomberg!


Ha de bra//Tilda  

Av Tilda - 24 april 2010 11:54

Heej! Äntligen är det helg igen:) Men tiden har gått snabbt, idag var det en vecka seda jag var på hoppkurs(svårt att fatta) imorgon blir det tävling på Blomberg   Idag ska jag snart iväg och shoppa med familjen. Kommer att bli skitkul.


Ha en bra dag//TildasBlomberg

Av Tilda - 23 april 2010 17:27

Heej! Är med kompisen Johanna idag. Vi har precis varit ute och sjungt medley b.l.a."I´m singing in the rain". Vi sjunger ganska bra! Nä men vi hade iallafall roligt  Skolan var ganska rolig förutom att vi hade NO-prov. I slutet på dagen hade vi syslöjd och då typ "virkade" vi. Men det var väääldigt roligt   Kom ihåg att tipsa dina kompisar om min blogg:)


Ha en skön fredagskväll


//Tilda och Johanna♥




Av Tilda - 22 april 2010 19:31

Tillbaka efter ridningen! Vi hoppade bana idag:) Han var väl lite fin att rida idag men jag fick inte det där lilla flytet i banan. Hoppas jag får det på söndag för då blir det tävling!


Vi började med att värma upp hästarna i skritt. Sen arbetade vi med att gå i olika varv och tempoväxlingar i både trav och galopp. Sen  började vi att hoppa fram på ett diagonlat hinder som var kanske 45 cm. Sen blev det 60 och sen en oxer på typ 65-70. Sen började med banan. Man började att hoppa ett hinder som stod diagonalt, sen mot ett annat räcke som stod rakt så det blev en liten sväng. Sen skulle vi rida i en båge in på en oxer. Efter det skulle vi gå på ett annat hinder som var ett polluxhinder så man fick svänga lite. Sen skulle vi nästan rakt fram till ett plank och efter det gjöra en sväng till en oxer som stod diagonalt. Sen skulle man rakt ut till ett räcke som stod in till väggen. Sen skulle man svänga ut till en mur som också stod diagonalt. Sen skulle man rakt fra till ett annat räcke. Det var jätteroligt idag och jag längtar verkligen tills på söndag:)  

Av Tilda - 22 april 2010 15:00

Hello! Är tillbaka efter ännu en lång skoldag;) Har något roligt att säga. Jag skrev ju att vår lärare Jennie skulle sluta eller hon har fått sparken för att skolan inte har råd att betala(skolan är helt pank). Så på första rasten gick vi ut på skolgården och vissa hade ju gjort lappar där det stod massa saker t.ex att vi ville ha kvar vår lärare. Så vi tänkte att vi skulle gå upp till rektorn och "protestera". Så det gorde vi, det var ganska många. Sen samlades alla utanför rektorns rum. Jag stod typ längst fram. Där stod "upptaget" på knappen när vi hade tryckt. Många sa åt dom som bankade på dörren till rektorn men det funkade inte utan dom fortsatte att banka. Efter ca 5 minuter kom rektorn ut och var skitförbannad på oss. Jag tyckte att det var jättepinsamt men endån. Vi gjorde ju iallafall ett försök. Ska snart rida:)


Haa dee bra//Tilda♥  

Av Tilda - 21 april 2010 15:18

Heej! Onsdag idag och då var det pappas födelsedag! Den har varit bra för han väl men inte lika bra för mig. Jag fick reda på att min favoritlärare ska sluta till hösten. Jag blev ju förstås ledsen. Jag kämpade på lektionen för att inte gråta men sen blev det bara värre och värre sen kunde jag inte hålla mig mer. Ett tips: Håll inte inne gråten. Imorgon blir det ridning   Ha de braa!


//Tilda♥

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards