F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Tilda - 23 maj 2010 17:22

Nu är man hemma efter en rolig dag i stallet:) Red så klart på älsklingen  . Det var verkligen jätteroligt:) Vi hoppade mellan ridhusen, in i paddocken, över vägen mm. Kan förklara lite kort. Vi började med att skritta fram på vägen bredvid stallet. Det var faktiskt härligt att få skritta bredvid hagen och så. Sen gick vi in i paddocken och travade och galopperade. I traven arbetade jag med tempoväxlingar och lika så i galoppen. Sen började vi hoppa fram och så men banan började i stora ridhuset. Där hoppade vi ett stigsprång sen skulle man vända in på en studs sen hoppa ett räcke och sen till ett hus (som man sätter under hinderet). Efter det skulle man rida ut ur det stora och hoppa in i det lilla ridhuset. Det var ett räcke med halmbalar under. Sen rida en båge och hoppa oxer sen ut ur det lilla och ut på stallplanen. Där skulle man rida runt om en dunge och hoppa en grind, sen ner i dungen och hoppa ut ur dungen där dom hade tagit bort en liten del av staketet så var där en bom över. Sen skulle vi hoppa in i paddocken, där var ett hinder som stod precis i öppningen sen fortsätta rakt fram till ett trippelbarr. Sen vända runt om och hoppa ett plank och en båge till en oxer. Sen skulle man hoppa ut ur paddocken. Där är en liten smal gång eller vad man ska säga, så stod där två hinder med några galoppsprång emellan. Sen skulle man över vägen till andra paddocken där det står stockar. Där skulle vi fortsätta rakt fram och hoppa ett litet hinder med stockar. Sen skulle man hoppa en kombination men det ville jag inte hoppa så jag fortsatte mot samma hinder igen, jag gjorde bara en volt. Sen skulle man rida ner samma väg som man red upp. Men det tyckte han var läskigt så det tog lite tid innan jag fick in han. Men till slut gick det:) Sen ner i paddocken igen och hoppa oxern som vi hoppade innan, sen en båge till ett räcke. Sen fortsätta ner till en grind och rakt fram till ett räcke. Det var verkligen jätteroligt! Liknande terräng:)


Fråga till Johanna: Kommer Therese på festen hos katarina???


//Tilda

Av Tilda - 23 maj 2010 11:58

Äntligen är det Söndag! Guud vad jag har längtat  Hoppning på älsklingen Blommisen! Är så rädd att jag inte kommer i tid bara för att mamma ska iväg, jag irreterar mig så på det... Aja, skrev inte mer igår, orkade inte. Tittade på film till halv 12 så jag var ganska trött   Fattar inte varför tiden ska gå så fort, idag var det en vecka sedan jag tävlade på Blomberg! Jag älskar den lille pollen, han är bara bääst!^^


Ps. Måste ha fler besökare detta går inte:(ds.

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards