F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Tilda - 25 maj 2010 20:32

Ska snart och duscha sen ska jag gå och lägga mig:) Är trött efter en sån här lång dag med småkryp och allt jag har hittat på. Längtar tills på fredag. Dels för att vi ska på en liten "cykeltur" in till brandstationen och dels för att jag och mina fd klasskompisar som vi gick i klass 0-3 med ha en fest hos vår gamla lärare och där kommer även vår lärare som vi hade i 1 an och 2 an att komma. Har inte träffat henne sedan dess, ska bli skitkul! A, nu ska jag duscha!


Godnatt på er alla!♥

Av Tilda - 25 maj 2010 15:56

Som ni vet var det utflykt med klassen idag   Det var väldigt härligt att vara ute hela dagen och visst lär man sig mycket ute   Vaknade vid halv 7 men gick inte upp förrän klockan var 10 i 7. Sen var det bara att gjöra sig i ordning till skolan:) Jag kom dit 5 i 8 så jag var kanske en aning sen men det är bättre att vara där 5 minuter innan än 10 minuter innan   Sen åkte vi då iväg. Vi hade olika stationer med olika uppgifter. Första stationen skulle vi leta efter "småkryp" väldigt äckliga små varelser. Och det blev ju inte bättre för att där låg en död fågel i gräset, haha  . Sen skulle vi svara på två frågor om det den där "läraren" hade sagt, så det gällde att man lyssnade om man ville ha alla rätt. Efter det gick vi till en annan station och skulle prata om hur man fällde träd, väldigt oviktigt tycker jag! Sen svara på två frågor till också vidare till nästa. Där skulle man prata om allemansrätten, var ganska så långtradigt  . Sen äta, sen iväg till nästa. Där skulle vi lära oss om jakthundar och visst hade han hundarna med sig. Då klappade vid dom sen vidare till den HEMSKA stationen. Där hade dom lagt fram uppstoppade pälsar av mord, iller, mink, grävling och räv. Sen svara på dom där frågorna och vidare till nästa där skulle vi plantera en björk, ja, faktiskt!


Det var allt jag bloggar om för idag!


Ett litet tips till dig som är en skogsmulle: Ta en ordentlig titt i skogen ska du få se hur äckligt det egentligen är!

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards