F L E X I B I L I T Y

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Klassfest och dop, en bra kombination??

Av Tilda - 28 maj 2010 15:35

Hejsan! Idag var det utflykt med klassen till brandstationen för att lära sig ett & annat. Vi började med att cykla dit. Då var det molnigt men ganska skönt väder. När vi kom fram fick vi vänta ett tag innan en brandman kom. Under tiden hörde vi ett ambulanslarm. Fy vad vi blev rädda. Högt lät det också. Sen gick vi in och såg en film om "arbetet som brandman". Det var inte så mycke mer än bränder, nån som hade trillat ner i ett hål i isen och trafikolyckor och sånt. Lite tråkigt. Sen blev vi indelade i 2 grupper. Jag och min grupp skulle börja med att kolla på garaget med bilarna. Där kollade vi på ambulanserna och pratade utrustning och lite sånt. Sen kollade vi på brandbilarna. Då fick vi prova en hjälm. Den var inte som vanliga hjälmar, väldigt tung och speciell. Efter det bytade vi med andra gruppen och då fick vi kolla på brandbilden. Väldigt mycket saker man måste ha där. Jag som trodde att det räckte med vattenslang och brandsläckare. Tydligen hade jag fel...Vi fick även hålla i saxar som man klippte av tak på bilar med. Dom vägde typ 10 kg. Fy vad dom var tunga. Sen kom det roliga. Vi fick klättra upp och sitta i en brandbil. Det var riktigt häftigt. Det var så annorlunda och högt upp. Golvet var av någonting konsigt gummi. Det var lite läskigt ett tag. Sen gick vi ner på övningsfältet och kollade vad som händer om man har olja i kastrullen och häller på vatten, det var inte roligt! Hehe. Sen skulle vi få spruta ner dunkar med en vattenslang, den satt kopplad till en brandsläckare. Sen släckte vi en docka med brandfilt och så. Efter det var dagen slut. Inte riktigt men på brandstationen var det. När vi cyklade hem var det ösregn på schemat. När vi kom till skolan kunde jag knappt gå så våt jag var. Jag hade kunnat hoppa i en sjö och det hade varit varmt.


Senare idag blir det klassfest. Typiskt att inte Therese kommer. Det blir väl roligt endån. Ska bara tänka ut kläder och nån ögonskugga som kan bli bra till. Har oroat hela dagen för lille Blombergis, hoppas att det blir bättre! Är det nån som vet hur man redigerar omröstningen?? Blev bjuden på dop igår. Mitt kusinbarn. Då kanske dom gifter sig också, vem vet!


//Ha en bra dag♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 14 september 2010 17:22

Såå!! Det här bloggen existerar inte längre:( Kanske att jag skriver då o då men just nu riktar jag mig till min "nya" blogg!!   tiildahansson.blogg.se   ...

Av Tilda - 14 september 2010 15:27


      

Av Tilda - 14 september 2010 15:19

Min blogg är kass!! Bloggplatsen är inge bra längre tycker jag... ...

Av Tilda - 12 september 2010 12:39

Måste säga att tävlingen gick super:D Star var jätteduktig och klarade ALLA hinder. Till och med dom "läskiga" titthinderna. Självklart fick vi en rosett och båda två var jättenöjda! Nixe däremot var lite spänd och nervös men det gick bra endån... In...

Av Tilda - 11 september 2010 14:16

Asså jag är en sjukt dålig bloggare!! I torsdags hade jag älskis. Så duktig han var:D Imorgon är det tävling, 40 på Star och 60 på Nixe... Jag vet att det är lite lågt men jag känner typ inte dom än... Och Blomberg får jag inte tävla på:(   ...

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards