F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Tilda - 14 juni 2010 22:02

Kom igen nu alla! Rösta på flexibility. Priset är en länkning och jag måste ha fler besökare   Snälla!  


Rösta på www.hastifocus.bloggplatsen.se


Tack alla som gjör det!♥

Av Tilda - 14 juni 2010 19:44

Gud vad det var roligt på gymkhanan idag. Jag hade såklart älsklingen Blomberg och Pilsner är kvar. Yees! Nu har jag chansen att tävla till höst:) Blomberg var pigg och det är ju bra! Vi började att skritta, trava och galoppera som vanligt. Där arbetade jag mycket med tempoväxlingar och snäva svängar. Sen satte vi igång. Första grenen var att rida slalom. Såklart fixade blomberg det utmärkt i galopp. Andra grenen var att växla en mugg. Den första ryttaren skulle hämta muggen till den andra ryttaren. Den andra ryttaren skulle lämna muggen osv. Mitt lag vann båda grenarna. Tredje grenen var att växla ett spö. Då skulle vi göra samma sak som med muggen. Fjärde grenen var att hämta en tidning, sitta av hästen och hoppa med tidningen mellan benen till den andra ryttaren. Den andra ryttaren hade redan hoppat av och skulle hoppa med tidning och lämna den sen rida tillbaka osv. Blomberg var lite trög i den grenen, jag hoppade snabbare än han gick, hihi! Femte grenen var att hoppa ett hinder som var 40 cm och sen runda tunnan och hoppa den tillbaka. Det gick som en dans för mig och Blomman. Skette grenen var att rida till en bom med sockerbitar under. Där skulle vi sitta av och balansera med hästen gående bredvid så att man fick ju hålla i hästen samtidigt, sen rida tillbaka. Sista grenen var att rida rakt fram, runda tunnan och tillbaka. Mitt lag vann med 5-2:)


Imorgon är det inget särksilt på schemat, får väl se vad man kan hitta på  


Bye!

Av Tilda - 14 juni 2010 10:09

Igår var det hairspray tittande till kl. 22.00 Synd att jag inte fick se hela men jag tittar väl på det sista ikväll:) Idag blir det ridning. Gymkhana och Maja ska kanske följa med. Skojigt, skojigt  Tror jag ska ha Blomberg idag. Pilsner är nog tillbakaskickad Nä nu ska jag fixa mig i ordning!


Bye!

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards