F L E X I B I L I T Y

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Tilda - 17 juni 2010 20:04

Heej på er! Sovsäcksköpandet gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det var meningen att vi skulle köpa den på harald nyborg men det blev det inte. Vi gick först in där och kollade men det var ingenting att hurra för. Nä, dom var fruktansvärda. Sen fick vi gå in på team sportia och köpa en sovsäck. Den var 175 cm och jag är 140 cm så vi trodde att den skulle räcka. När vi hade köpt den fick vi gå in på harald nyborg igen och köpa liggunderlag. Men dom var inte alls av bra kvalité så vi fick in på team sportia och köpa ett liggunderlag också. Ja, sen var det färdigt. Eller nästan iaf. När vi kom hem var sovsäcken för liten så imorgon ska hon åka och byta sovsäcken! Det blev ju lite mycket springande där ett tag...


Idag på ridningen blev det bana. Men först tre snabba gymkhana grenar. Första grenen var att springa rakt ner och tillbaka. Det gick ju jättebra för vårt lag. Andra grenen var slalom och det gick också jättebra;) Sista grenen var att växla spöet. För dom andra gick det bra men inte för mig. Hon som skulle ge mig spöet hade Pontus och han är ju lite tjurig och sparkar när man kommer för nära. Ja, så skulle hon ge mig det så kanstade hon det lite nätt. Men det kom inte i min hand utan på marken. Sen så sprang Yr iväg i det andra laget och då skulle ju Blomberg förja efter men sen fick jag spöet och så fick jag göra det. Men när jag hade vänt och skulle rida tillbaka var där ett hinder ivägen så jag var ju på väg mot det men jag skulle inte hoppa det så sprang han åt sidan om det hinderet så jag ramlade nästan av för jag var inte med på att han skulle svänga av så. Efter gymkhanan hoppade vi bana sen avslutade vi med att hoppa barback och då hoppade jag först 20 för jag var lite skraj. Jag har ju galopperat barbacka innan men  inte hoppat. När jag hade hoppat det som var 20 hoppade jag ett som var 60-65 cm. Det var jätteroligt. Nästan enklare att hoppa barbacka faktiskt.


Imorgon ska jag iväg till ungdomsmottagningen eller vad det heter. Iaf där ska jag göra nåt blåstest som misslyckades förra gången! Tråkigt, tråkigt! Jag som ville ha sovmorgon:(


Bye! Ni glömmer väl inte att rösta?? Rösta på: http://www.hastifocus.bloggplatsen.se


Stort tack till alla som röstar:)

Av Tilda - 17 juni 2010 10:43

Hejsan svejsan på er! Idag blir det mycket att hinna med! Nu ska jag iväg och köpa sovsäck sen ridning och lite annat. Igår var jag med Elin på uppvisning. Hon var verkligen jätteduktig . När Elin hade ridit färdigt skulle hon gå på toa. Vi lade sakerna på bänken utanför. Det var meningen att vi skulle ta dom när vi gick hem. Men såklart glömde vi dom:( Och hon hade lånat mitt spray till man & svans, såklart blev jag ledsen. VÄLDIGT LEDSEN! Jag som har betalat det för MINA pengar. Senare på kvällen skulle mamma åka dit och hämta sakerna. När hon öppnade Elins ryktlåda var ALLA borstarna borta. Och det är sånna dyra skitbra bortstar från falsterbo. Tur var att mitt spray var kvar. Men jag tycker att det är riktigt dåligt att man tar och öppnar någon annans ryktlåda och dessutom tar borstar. Det är andra gången det hände för henne. Tycker så synd om Elin:( Men det finns ju borstar att låna:)


Bye!

Presentation


WELCOME! Här är tjejen som drömmer om att bli hoppryttare:) Har ingen egen häst men jag har en favorit som heter Blomberg och är superduktig♥ Har än så länge bara tävlat 70 fast i höst blir det iaf 80:)

Undrar du något?? Fråga på!

4 besvarade frågor

Rösta här!

Ska jag fortsätta att skriva om hästar i bloggen??
 Ja, självklart...
 Njaa, ibland...
 Nej, sluta med det...

Kolla in inlägg under året!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kan du inte språket? Översätt här!

Skriv någonting här!


Ovido - Quiz & Flashcards